نوشته شده توسط : ali

در چین،شرکت های شرقی و غربی فعالیت های خود را در قالب حقوقی مشارکت تجاری انجام می دهند ولی مالکیت وسایل تولید در کل کماکان توسط دولت کنترل می شود.در شرکت های سهامی امور مرتبط با سیاست عمومی شرکت توسط هیئت مدیره و بازرس انجام می گیرد و کمیته اجرایی نیز به اجرای امور تجاری می پردازد.در مشارکت تجاری میبایست یکی از شهروندان محلی چین رسما به سمت رئیس هیات مدیره منتصب شده و یک شرکت خارجی به عنوان عضو هیئت با برخورداری از حق وتوو به منظور اجتناب از حاکمیت اکثریت برگزیده شود.آزاد سازی سرمایه گذاری خارجیان و مبادلات ارز و نرخ تبدیل وام های خارجی و تجارت کالا و خدمات سبب جذب سرمایه های خارجی شده است.ارتباط سازمان یافته ی چین با جهان خارج و انتقال تکنولوژی و دانش فنی سبب رشد سریع اقتصادی این کشور گشته است.چین این امکان را برای صاحبان مشاغل به وجود می آورد تا از طریق ارائه محصولات ارزان قیمت با کیفیت بالا،قدرت رقابت اقتصادی کسب نمایند در حقیقت هنر چینی ها در ارزان تمام کردن کالا با کیفیت قابل رقابت می باشد که حجم صادرات آن کشور در سال های گذشته رشد فراوانی داشته است.کشور چین با وجود داشتن نظام سوسیالیستی و حزب کمونیست حاکم توانسته سیاست محصلت گرایی (pragmatism) را در خدمت اقتصاد آزاد،در پیش گیرد و تنظیم قراردادهای مشارکت بازرگانی بین المللی در حصول به اهداف فوق موفق بوده است.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در چین

1.افتتاح حساب بانکی به نام شرکت در چین

2.احداث کارخانه و یافتن دفتر کار مناسب در شهرهای مختلف چین

3.یافتن شرکای تجاری مناسب براساس نیاز طرف ایرانی

4.استخدام کارکنان محلی و خارجی برا ساس نیازهای مشتریان

5.ثبت قانونی در چین و همچنین ثبت دفتر نمایندگی شرکت ایرانی در در این کشور

6.دریافت گواهینامه های رسمی و مختلف بر اساس نوع کار در شرکت،کالا و خدمات.

7.ترجمه همزمان در مذاکرات و ترجمه رسمی مدارک به زبان انگلیسی و فارسی و بالعکس.

8.انجام خدمات حسابداری،حسابرسی و امور مربوط به مالیات شرکت و پرسنل شاغل در چین.

9.انجام مذاکرات با تامین کنندگان مواد اولیه،تجار

 

شرکت مسئولیت محدود در چین WFOE

این نوع ثبت شرکت در چین محبوبترین نوع ثبت شرکت در چین در میان سرمایه گذارانی است که تمایل دارند در یکی از زمینه های زیر به فعالیت بپردازند: تجارت، تولید، گسترش نرم افزار، خدمات مشاوره ای و مدیریتی و سایر فعالیت های سود ده. بسیاری از شرکت های خارجی این نوع ثبت شرکت در چین را انتخاب میکنند به دلیل اینکه این نوع ثبت شرکت در چین شرکت 100% سهام را به نام سهامداران خارجی خواهد داد.

دفتر نمایندگی در چین:

دفتر نمایندگی محلی است به نمایندگی از شرکت ثبت شده در چین که روابط بین شرکت مادر و دفتر نمایندگی را مدیریت میکند.

شرکت مادر خارجی باید سابقه ای بیش از 2 سال داشته باشد. یک دفتر نمایندگی به عنوان یک نهاد مجری قانونی شناخته نمیشود، نمیتواند هر فاکتوری را صادر کند و هر درآمدی را بدون مالیات متعلق به خود بداند، تمامی هزینه های یک دفتر نمایندگی باید توسط شرکت ثبت شده در چین تامین شوند.

ثبت شرکت در چین JV:

این مدل از شرکتھا دو یا چند مليتی متداول ترین شيوه حضور خارجيان در کشور دیگری بعنوان سرمایه گذار می باشند. در این مدل که بر اساس سھام متقابل و روابط تجاری یکسان بنا می شود.دولت چين ھمواره سرمایه گذارن خارجی را به انتخاب این مدل تجاری تشویق کرده است و آنرا بھترین شيوه حضور خارجی ھا در عرصه توليد محصولات و بکارگيری تکنولوژی ھای مدرن می داند بطوری که بسياری از توليدات ارزان قيمت چينی ھمواره محصول شرکتھای JV بوده اند همچنین در برخی از موارد که دولت کنترل فعالیت در آن زمینه را در دست دارد تنها راه تاسیس شرکت، شیوه JV است مانند رستوارن داری، ساختمان و راه سازی و تولیدات صنایع خودرو و وابسته به آن و لوازم بهداشتی و آرایشی و …

دفتر نمایندگی

دفاتر نمایندگی ابزارهای ارزان و مفیدی برای حضور تجاری در چین هستند، به شرط اینکه با دقت آغاز کنید.

دفاتر نمایندگی عموماً می توانند به ایجاد ارتباط میان شرکت مادر درخارج و مشتریان یا عرضه کنندگان بالقوه در محل، انجام تحقیقات بازار، اقدامات مقدماتی برای شرکت هلدینگ، کنترل کیفیت و غیره بپردازند. مطابق فرآیند تعریف شده برای ایجاد دفتر نمایندگی، اخذ ویزای کار، اجازه اقامت و استخدام نیروی محلی بطورقانونی مجاز است وراه را برای بررسی های بیشترجهت تأسیس شرکت تجاری در آینده هموار می سازد. دفاتر نمایندگی ابزار مناسبی برای شرکت در مناقصات بین المللی، خرید محصولات تولید داخل برای صادرات یا بنگاه هایی که علاقه مند به فروش محصولات خارجی در داخل هستند می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ایتالیا، یکی از مهمترین کشورهای اتحادیه اروپا است و بدون شک دارای میراث فرهنگی و تاریخی فوق العاده غنی است. موقعیت جغرافیایی آن به سرمایه گذاران دسترسی آسان به بازارهای جنوبی، مرکزی و شمال اروپا و همچنین به بندرهای مدیترانه را می دهد. بسیاری از شرکت هایی که در ایتالیا شروع به کار می کنند، فعالیت تجاری یا واردات و صادرات را شامل می شوند. ایتالیا ، جایگاه بعضی از مارک های معروف و لوکس در جهان است. برخی از مهمترین بخش های سرمایه گذاری خارجی عبارتند از: گردشگری، صنایع غذایی، کشاورزی، تولید و یا بخش املاک و مستغلات.

هنگامی  که یک سرمایه گذار خارجی تصمیم به باز کردن یک شرکت در ایتالیا می گیرد، باید از هزینه کلی این عملیات آگاه باشد، که شامل یک بخش ثابت حداقل سهم سرمایه، هزینه های مقامات ایتالیایی، هزینه های بانکی و بخش متغیر، پرداخت دستمزد وکیل یا متخصص در شکل گیری شرکت که به او در روند ثبت شرکت کمک خواهد کرد، است. اولا، کارآفرین باید نوع شرکتی که می خواهد در ایتالیا راه اندازی کند را انتخاب کند و سپس حداقل سهم سرمایه برای ایجاد شخصیت حقوقی شرکت و مقدار لازم برای تهیه مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت را تهیه کند. برای اساسنامه شرکت جدید نیاز به خدمات یک دفتر اسناد رسمی را دارد که شامل هزینه است. کارآفرین نیز باید برای ثبت نام شرکت جدید و برای باز کردن یک حساب بانکی هزینه پرداخت کند.

انواع شرکت ها در ایتالیا:

شرکت مسئولیت محدود (Srl – Societa a responsabilitalimitata):

حداقل ده هزار یورو برای تاسیس این نوع شرکت در ایتالیا لازم هست. سهامداران براساس سهمشان مسئولین دارند. سرمایه ها تقسیم به آورده می شود و نمی تواند در بازار بورس لیست شود.

تعاونی  (SpA – Societa per azioni):

این نوع از شرکت اساسا برای تجارت های بزرگ طراحی شده است و حداقل دو سهامدار لازم است که باید 120 هزار یورو سرمایه اولیه فراهم کنند. سرمایه نیز به سهام تقسیم می شود که می تواند در بازار سهام اظهار شود.

طرفیت و مشارکت کلی: General Partnership (Snc – Societa in nomecollettivo):

این نوع شرکت ایجاب می کند که حداقل دو شخص یا دو شخص حقوقی با یکدیگر جوینت شده و یک قراردادی برای فعالیت تحت نام یک شرکت امضا کنند. هیچ سرمایه اندکی هم مورد نیاز نیست. در این صورت که یک مشارکت کلی وجود دارد، همه اعضا با مسئولیت کامل می باشند.

مشارکت محدود: Limited Partnership (Sas – Societa in accomanditasemplice):

شرط اصلی برای ایجاد این نوع مشارکت مانند مشارکت کلی است. حداقل یک طرف باید محدود شود با مسئولیت محددود و یک طرف کلی است با مسئولیت کامل برای تعهدات شرکت

مشارکت محدود به واسطه سهام Partnership Limited by Shares (Sapa – Societa in accomandita per azioni):

دو یا افراد بیشتر باید با یکدیگر متحد می شوند. این نوع شراکت شباهت بسیاری به مشارکت محدود دارد که حداقل یک طرف باید مسئولین محدود و طرف دیگر باید عضو کلی باشد.

ایجاد شعبه branch  در ایتالیا:

یک شعبه در خاک ایتالیا به منزله ادامه شرکت خارجی در خاک این کشور تلقی می شود. نمی توان شعبه را بعنوان یک واحد حقوقی مجزا ثبت کرد. همه مسئولیت ها متوجه شبعه مادر هست و سرمایه ضروری نیز از سوی شرکت مادر فراهم میگردد.

حق و تکلیف شعبه در ایتالیا:

یک شعبه می تواند 1- صورت حساب ها را صادر کند و 2- کارمندان را خود استخدام کند و 3- فعالیت های تجاری تحت نام شرکت خارجی انجام دهد.

اگر شعبه در نظر دارد اشخاصی را استخدام کند باید در اداره کار ایتالیا ثبت شود . در زمان تاسیس شعبه در ایتالیا، باید سوابق مالیاتی ملحوظ شده و شعبه باید حساب ها و دفاتر حسابداری خود را نیز حفظ کند. اسناد حسابداری باید به آژانس درآمد محلی بهمراه مالیات بردرآمد  و مالیات بر ارزش افزوده ارسال شود.

تفاوتی که بین شرکت محلی و شعبه خارجی وجود دارد این است که شعبه باید حساب مالی شرکت مادر و گزارش حسابرسی را نیز تهیه کند. قوانین ایتالیا ایجاب می نماید گزارش های مربوط به سود شرکت مادر با ترجمه معتبر ایتالیائی در محل نگهداری شود.

مزایای ثبت شرکت در ایتالیا:

1.مالکیت ۱۰۰% (بدون نیاز به شریک محلی(

2.دسترسی به تمام نواحی اروپای شینگن برای مسافرت، تجارت و اقامت طولانی مدت

3.امکان درخواست اقامت دائم پس از ۳ سال

4.امکان درخواست پاسپورت ۵ سال بعد از اخذ اقامت دائم

5.امکان اخذ آسان ویزا برای تمامی نقاط دنیا

6.افتتاح حساب شرکتی و شخصی

7.استفاده از مارک تجاری (برند) اروپائی

8.قوانین تجاری و گمرکی آزاد در داخل اتحادیه اروپا

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در ایتالیا:

1.نام شرکت (توسط خود شما ارائه میشود)

2.پر نمودن فرم ثبت شرکت در ایتالیا

3.اسکن پاسپورت سهامداران و مدیرعامل

4.طرح توجیهی اقتصادی ( Business Plan )

5.سند مالکیت و پرینت حساب بانکی

6.کپی از آخرین مدرک تحصیلی‌

7.وکالتنامه (که باید توسط موکل امضا شود)



:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

طراحي،  ساخت، نصب و نظارت فني و اجزاء کليه سيستم هاي تاسيساتي اعم از تاسيسات برقي و مکانيکي ساختمانها و کارخانجات صنعتي و نيروگاهها ، تعمير و نگهداري فني خطوط انتقال آب و فاضلاب، نفت و گاز و پتروشيمي، اخذ وام و اعطاي نمايندگي، شرکت در مناقصات و مزايدات دولتي و خصوصي، شرکت در کليه نمايشگاه ها و غرفه آرايي.



:: بازدید از این مطلب : 524
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

نام شركت:                            ( با مسئوليت محدود)
شماره ثبت شده:
سرمايه ثبت شده:  
شناسه ملی:
جلسه مجمع عمومي فوق العاده شركت در تاريخ         /        /          ساعت  ” 10صبح ”  با حضور كليه شركاء در دفتر مركزي شركت تشكيل و تصميمات ذيل اتخاذ گرديد.

        نام و نام خانوادگی     میزان سهم الشرکه     شماره ملی
        آقای             
        آقای             

1) شرکت منحل گردید و آقای ————— به شماره ملی  ————  سمت مدیر تصفیه انتخاب شد و با امضاء ذیل صورتجلسه قبول سمت نمود .

 
2) نشانی محل تصفیه به آدرس :  —————————————————————-   ،  کدپستی  —————————-   تعیین گردید .

 
3)مدیر تصفیه اقرار به دریافت کلیه اسناد، اوراق، مدارک، دفاتر ،دارایی ها و اموال شرکت نمود .

 
كليه شركاء به  ——————– با حق توكيل به غير وكالت مي‎‏دهند كه ضمن مراجعه به اداره ثبت شركتها نسبت به ثبت صورتجلسه و امضاء ذيل دفاتر ثبت و پرداخت هزينه هاي قانوني اقدامات لازم را بعمل بياورد.

 
چون موضوع دیگری نبود جلسه در ساعت 11 صبح همانروز خاتمه یافت.



:: بازدید از این مطلب : 474
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali



مشاوره و ارزیابی در طرح های کسب و کار خلاقانه در حوزه سلامت زیست فناوری دارو تجهیزات پزشکی محیط زیست تاسیس آزمایشگاههای تخصصی در حوزه های فعالیت شرکت ارائه خدمات مشاوره و مربیگری برای توسعه و رشد شرکتها مشارکت در تاسیس و راه اندازی شرکت های داخلی و خارجی ارائه خدمات مختلف مرتبط با حوزه سرمایه گذاری خطرپذیر خرید و فروش و واردات و صادرات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی شرکت در مناقصات و مزایدات عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی اخذ وام و تسهیلات بانکی اخذ و اعطای نمایندگی از شرکت ها و موسسات داخلی و خارجی شرکت در نمایشگاههای  داخلی و خارجی و بین المللی تخصصی و غیر تخصصی



:: بازدید از این مطلب : 1346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

خرید و فروش واردات و صادرات و تهیه تولید و نگهداری تعمیر سیستم های Ict و الکترونیکی طراحی ، نصب ، نگهداری ، بهره برداری ، فروش ، پشتیبانی و اپراتوری کلیه سرویس ها و تجهیزات Ict و واردات و صادرات کلیه دستگاههای Ict و الکترونیکی مجاز ایجاد ، اعطاء نمایندگی در داخل و خارج از کشور اخذ وام و تسهیلات از کلیه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری ، شرکت در مناقصات و مزایدات اعم از دولتی و خصوصی شرکت در نمایشگاه ها و غرفه آرائی



:: بازدید از این مطلب : 473
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

  •     مشتریان می توانند محصولات مشابه تولید کنندگان مختلف را از یکدیگر تشخیص دهند
  •     شرکت‌ها را قادر می‌سازد محصولات‌شان را از یکدیگر متمایز سازند
  •     یکی از ابزاریابی است که به ایجاد شهرت نیز کمک می کند
  •     اجازه استفاده از  آنها به اشخاص ثالث از طریق حق امتیاز داده می‌شود و منبع مستقیم درآمد برای صاحب برند است
  •     جزء ضروری موافقت‌نامه‌های اعطای نمایندگی هستند


:: بازدید از این مطلب : 560
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

یکی از مهمترین عناصر بازاریابی و موفقیت در هر سازمان ، شرکت و یا محموعه برند یا همان علامت تجاری آن مجموعه می باشد .برند معرفی کننده یک مجموعه با همه ابعاد آن می باشد ، علامت تجاری یا همان برند معرفی کننده کالاها ، خدمات و اهداف شرکت شما است و آن را در ذهن بیننده ، مشتری و مصرف کنندگان به تصویر می کشد .

 
برند چیست ؟

برند یا علامت تجاری نشانی است که قادر است کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص / بنگاه را از کالاها یا خدمات سایر بنگاه‌ها با اشخاص متمایز نماید .

 

طبق ماده 30 قانون علامت ‌، علامت جمعی و نام تجاری عبارتند از :

    علامت یعنی هر نشان قابل رؤیتی كه بتواند كالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد
    علامت جمعی یعنی هر نشان قابل رؤیتی كه باعنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود و بتواند مبدأ و یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند كیفیت كالا یاخدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را كه از این نشان تحت نظارت مالك علامت ثبت شده جمعی استفاده می‌كنند متمایز سازد
    نام تجارتی یعنی اسم یا عنوانی كه معرف و مشخص‌كننده شخص حقیقی یاحقوقی باشد

 
مزایای ثبت برند

    مشتریان می توانند محصولات مشابه تولید کنندگان مختلف را از یکدیگر تشخیص دهند
    شرکت‌ها را قادر می‌سازد محصولات‌شان را از یکدیگر متمایز سازند
    یکی از ابزاریابی است که به ایجاد شهرت نیز کمک می کند
    اجازه استفاده از  آنها به اشخاص ثالث از طریق حق امتیاز داده می‌شود و منبع مستقیم درآمد برای صاحب برند است
    جزء ضروری موافقت‌نامه‌های اعطای نمایندگی هستند

 
مدت اعتبار قانونی برند ثبت شده

مدت اعتبار ثبت علامت ( ثبت برند ) 10 سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت برند می‌باشد . این مدت با درخواست صاحب برند برای دوره‌های متوالی ده ساله با پرداخت هزینه تعیین شده از سوی سازمان ثبت شرکتها ، قابل تمدید است ‌. یك مهلت ارفاقی شش ماهه كه از پایان دوره شروع می‌شود ، برای پرداخت هزینه تمدید ، با پرداخت جریمه تأخیر، درنظر گرفته می‌شود.

 
مدارک لازم جهت ثبت برند

هنگام ثبت برند لازم است مدارک ذیل به اظهارنامه پیوست شود
ثبت برند اشخاص حقیقی :

    اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
    امضای وکالت نامه و فرم تقاضای علامت
    داشتن جواز کسب و یا جواز تاسیس از صنایع
    ارائه شکل و نام تجاری در ابعاد ۱۲×۱۲ سانتیمتر
    داشتن کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن نام تجاری)

ثبت برند اشخاص حقوقی (شرکتی) :

    کپی شرکتنامه و روزنامه رسمی و آخرین تغییرات
    کپی شناسنامه و کارت ملی افرادی که در شرکت حق امضا دارند.
    داشتن کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن نام تجاری)
    ارائه شکل و نام تجاری در ابعاد ۱۲×۱۲ سانتیمتر
    داشتن جواز تاسیس (جواز صنایع)

 
نکات ثبت برند

تغییر نشانی ، تغییر وکیل رسمی ، کاهش کالا و خدمات موضوع علامت ضمن درخواست کتبی از مرجع ثبت تا قبل از انتشار آگهی اظهارنامه ممکن است و  اعمال این تغییرات منوط به پرداخت هزینه حق ثبت تغییرات می باشد .

در صورتی که درخواست کننده قصد ثبت چندین برند را به طور هم زمان داشته باشد ، برای ثبت هر علامت باید از اظهارنامه جداگانه استفاده شود . اما درصورتی که تحت یک علامت بخواهیم چند محصول که متعلق به چند طبقه مختلف است را به ثبت برسانیم استفاده از یک اظهارنامه برای ثبت آنها امکان پذیر است

چنانچه در تصویر علامت یا نام مورد نظر شما جهت ثبت برند ، کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد ، ارائه کارت بازرگانی لزومی ندارد


 
مراحل ثبت برند

مراحل ثبت برند به چند مرحله تقسیم می گردد . پس از تکمیل مدارک ثبت برند ، متقاضی ابتدا می بایست با ثبت اظهارنامه خویش ، تقاضای ثبت برند از اداره مالکیت صنعتی نماید . پس از دریافت شماره اظهار نامه ثبت علامت تجاری که با سال شروع میگردد و منحصر به فرد و پرونده میباشد فرآیندش در اداره ثبت علائم تجاری شروع می شود . پس از واریز هزینه از طریق درگاه اینترنتی رمز اظهار نامه از طریق سامانه پیامکی به شماره موبایل شما از طریق شماره 201212 ارسال میشود .

در صورت تایید کارشناس ، کارشناس مسئول و رئیس اداره ثبت برند اجازه ثبت آگهی نوبت اول صادر می شود و میتوانید آنرا در روزنامه رسمی قوه قضاییه آگهی خود را درج نمایید . هزینه های پرداختی در اداره روزنامه به صورت آنلاین است و نیازی به فیش واریزی در بانکها نیست . یکماه بعد از چاپ آگهی در روزنامه رسمی به اشخاص ثالث که در آن طبقه شغلی فعالیت مینمایند اجازه داده میشود که در صورت اعتراض آنرا به اداره مالکیت صنعتی و مراجع قضایی و دادگاهها اعلام نمایند.  پس از مدت فوق الذکر در صورت عدم اعتراض اشخاص حقیقی و حقوقی ، اجازه ثدرج آگهی دوم رسمی مالکیت صادر می شود و مالکیت ده ساله اعطا می گردد .



 
مراحل تجدید علامت تجاری

علامت ثبت شده در ظرف مدت ده سال شمسی تمام از تاریخ صدور تصدیق ثبت دارای اعتبار قانونی می باشد و صاحب علامت در صورت تمایل به ادامه استفاده از علامت ثبت شده حداکثر ظرف ٦ ماه پس از اتمام ده سال اعتبار قانونی می تواند تقاضای تجدید علامت تجارتی را نماید در غیر این صورت علامت مذکور ابطال و از حمایت قانونی بهره مند نخواهد بود .

 
هزینه ثبت برند

هزینه ی واریزی بر حسب حقیقی یا حقوقی بودن متقاضی ثبت علائم تجاری متفاوت می باشد
علاوه بر هزینه های واریزی ، هر علامت تجاری نیاز به چاپ دو آگهی در روزنامه ی رسمی کشور را نیز دارد که با توجه به تعداد خطوط و ابعاد علامت تجاری و سیاه سفید یا رنگی بودن آن هزینه خواهد داشت

لیست طبقات علائم تجاری

طبقه ١ – مواد شیمیائی مورد استفاده در صنایع علوم عکاسی و همچنین کشاورزی باغبانی و جنگلبانی رزینهای مصنوعی پردازش نشده پلاستیکهای پردازش نشده کودهای گیاهی ترکیبات اطبائ حریق مواد آبکاری و جوشکاری فلزات مواد شیمیائی برای نگهداری مواد غذائی مواد دباغی چسبهای صنعتی  .

طبقه ٢- رنگ روغن جلا لاک مواد ضد زنگ زدگی و جلوگیری کننده از فاسد شدن چوب مواد رنگی مواد تثبیت رنگ رزین یا صمغ های خام طبیعی فلزات به صورت پودر یا ورق برای نقاشان ساختمان چاپگرها و هنرمندان

طبقه ٣- ترکیبات سفید کننده و سایر مواد مخصوص شستشوی لباس مواد مخصوص تمیز کردن براق کردن لکه گیری و سائیدن صابون عطریات روغن های اسانس مواد آرایشی لوسیونهای مو گرد و خمیردندان

طبقه٤- روغنها و گریسهای صنعتی روان کننده ها ترکیبات گردگیری مرطوب کردن و جذب رطوبت انواع سوخت ( شامل سوخت موتور) و مواد روشنائی انواع شمع و فتیله چراغ

طبقه ٥- مواد داروئی و بیطاری مواد بهداشتی برای مصارف پزشکی مواد رژیمی برای مصارف پزشکی غذای کودکان انواع گچ شکسته بندی لوازم زخم بندی مواد پرکردن دندان موم دندان سازی ضدعفونی کننده ها مواد نابود کننده حشرات موذی قارچ کش مواد دفع نباتات هرزه

طبقه ٦- فلزات عادی و آلیاژهای آنها مواد ساختمانی فلزی ساختمانهای فلزی قابل حمل مواد فلزی خطوط مجراهای فلزی گاوصندوق اجناس ساخته شده از فلزات عادی که در طبقات دیگر ذکر نشده اند سنگهای معدنی فلزات

طبقه ٧- انواع ماشین و ماشینهای افزار انواع موتور ( استثنائ موتور وسائط نقلیه زمینی) قفل وبست و حلقه های اتصال قطعات ماشینها و قطعات انتقال قوه ( به غیر از اتصالات و اجزائ انتقال قوه وسائط نقلیه زمینی) لوازم و ابزار کشاورزی ( به استثنای ابزارهای دستی ) ماشین جوجه کشی

طبقه ٨- انواع ابزار و لوازم دستی (که با دست کارمی کنند) سرویس کارد و قاشق و چنگال سلاح کمری تیغ

طبقه ٩- اسباب و آلات علمی دریانوردی مساحی عکاسی سینمایی بصری وزن کردن اندازه گیری علامت دادن کنترل ومراقبت (نظارت) نجات و آموزش اسباب و لوازم هدایت قطع و وصل تبدیل ذخیره سازی تنظیم یا کنترل جریان برق آلات واسباب ضبط ماشینهای فروش خودکار و مکانیسم دستگاههایی که با سکه کار می کنند صندوق های ثبت مبلغ دریافتی ماشینهای حساب تجهیزات داده پردازی و رایانه ای دستگاه آتش نشانی

طبقه ١٠- آلات و ابزار جراحی پزشکی دندانسازی وبیطاری اندام های مصنوعی دندان و چشم مصنوعی اقلام ارتوپدی مواد بخیه زنی

طبقه ١١- دستگاههای روشنائی حرارتی مولد بخار طبخ خنک کردن تهویه تامین آب بهداشتی

طبقه ١٢- وسایط نقلیه دستگاههای حمل و نقل زمینی دریائی و هوائی

طبقه ١٣- اسلحه گرم مهمات و انواع پرتابه ( از قبیل موشک خمپاره و غیره) مواد منفجره مواد وسایل آتش بازی

طبقه ١٤- فلزات گرانبها و آلیاژهای آنها و کالاهائی که با فلزات گرانبها ساخته شده یا با آنها روکش شده اند و درسایر طبقات ذکر نشده اند جواهرات سنگهای گرانبها اسباب و لوازم ساعت سازی و زمان سنجی

طبقه ١٥- آلات موسیقی

طبقه ١٦- کاغذ مقوا و کالاهای ساخته شده از آنها که در طبقات دیگر ذکر نشده اند مطاب چاپ نشده مواد صحافی عکس نوشت افزار چسب برای مصارف تحریری یا خانگی لوازم نقاشی قلم مو نقاشی ماشین تحریر و لوازم ملزومات دفتری ( به استثنای مبلمان) مواد آموزشی و تدریس ( به استثنائ دستگاها) مواد پلاستیکی برای بسته بندی ( که در سایرطبقات ذکر نشده اند) حروف و کلیشه چاپ

طبقه ١٧- لاستیک کائوچو صمغ آزبست ( پنبه نسوز) میکا ( سنگ طلق) و کالاهای ساخته شده از این مواد که در طبقات دیگر ذکر نشده اند پلاستیک دارای شکل و قالب خاص برای استفاده در تولید سایر کالاها مواد بسته بندی در پوش گذاری انسداد و عایق بندی لوله های قابل ارتجاع غیر فلزی

طبقه ١٨- چرم و چرم مصنوعی و کالاهای ساخته شده از آنها که در طبقات دیگر ذکر نشده اند پوست حیوانات چمدان کیسه و کیفهای مسافرتی چتر چترآفتابگیر و عصا شلاق یراق و زین و برگ

طبقه ١٩- مواد و مصالح ساختمانی )( غیر فلزی) لوله های غیر فلزی سخت و غیر قابل انعطاف برای استفاده در ساختمان آسفالت غیرو قطران ساختمانهای متحرک غیر فلزی بناهای یادبود غیر فلزی

طبقه ٢٠- مبلمان و اثاثیه آئینه قاب عکس کالاهای ساخته شده از چوب چوب پنبه نی حصیر شاخ استخوان عاج استخوان آرواره نهنگ صدف کهربا صدف مروارید کف دریا وبدل کلیه این مواد یا ساخته شده از پلاستیک ( که در سایر طبقات ذکر نشده اند)

طبقه ٢١- ظروف خانگی یا لوازم آشپزخانه ( که از فلزات قیمتی ساخت یا روکش نشده اند) شانه و ابر و اسفنج انواع برس و قلم مو ( به استثنای قلم موهای نقاشی ) مواد ساخت برس لوازم نظافت و تمیزکاری سیم ظرف شویی شیشه کارشده یا نیمه کارشده ( به استثنای شیشه مورد استفاده در ساختمانها) شیشه آلات اشیائ ساخته شده از چینی و سفال که در طبقات ذکر نشده اند

طبقه ٢٢- طناب ریسمان تور چادر سایبان برزن ( تارپولین ) بادبان وشراع ریسه و گونی که در طبقات دیگر ذکر نشده است مواد لائی و لایه گذاری و پوشال ( به استثنائ لاستیک و پلاستیک ) مواد خام لیفی برای نساجی

طبقه ٢٣- انواع نخ و رشته برای مصارف پارچه بافی و نساجی

طبقه ٢٤- محصولات نساجی و پارچه ای که در طبقات دیگر ذکر نشده اند انواع روتختی و رومیزی

طبقه ٢٥- انواع لباس و پوشاک پاپش و پوشش سر

طبقه ٢٦- انواع توری و قلاب دوزی روبان بند (نوار) حاشیه وقیطان دگمه قزن قفلی سنجاق و سوزن ته گرد گلهای مصنوعی

طبقه ٢٧- انواع فرش قالیچه حصیر وزیرانداز لینویوم و سایر کف پوشها آویزهای دیواری ( غیر پارچه ای )

طبقه ٢٨- انواع بازی و اسباب بازی لوازم ورزشی و ژیمناستیک که در طبقات دیگر ذکر نشده اند تزئینات درخت کریسمس

طبقه ٢٩- گوشت گوشت ماهی گوشت طیور وشکار عصاره گوشت سبزیجات ومیوه جات به صورت کنسرو خشک شده و پخته شده انواع ژله مربا و کمپوت تخم مرغ شبر و محصولات لبنی روغنها و چربیهای خوارکی .

طبقه ٣٠ – قهوه چای کاکائو شکر برنج نشاسته نشاسته کاساریا مانیوک ( تاپیوکا) نشاسته نخل خرما ( ساگو) بدل قهوه آرد و فراورده های تهیه شده از غلات نان نان شیرینی شرینی جات شیرینی یخی عسل ملاس یا شیره قند مایه خمیر گرد مخصوص شیرینی پزی یا پخت نان نمک خردل سرکه انواع سس ( چاشنی ) ادویه جات

طبقه ٣١- محصولات کشاورزی باغداری و جنگلبانی و دانه هایی که در طبقات دیگر ذکر نشده اند حیوانات زنده میوه و سبزیجات تازه بذر گیاهان و کلهای طبیعی غذای حیوانات مالت ( جو سبز خشک شده )

طبقه ٣٢- مائ الشعیر آبهای معدنی و گازدار و سایر نوشیدنیهای غیر الکلی آب میوه و شربتهای میوه ای شربت و ترکیبات مخصوص ساخت نوشابه

طبقه ٣٣- …………………….

طبقه ٣٤- تنباکو لوازم تدخین کبریت

طبقه ٣٥- تبلیغات مدیریت تجاری امور اداری تجارت کارهای دفتری و اداری

طبقه ٣٦- بیمه امور مالی امور پولی امر مربوط به معاملات املاک و مستغلات

طبقه ٣٧- ساختمانسازی تعمیرو بازسازی خدمات نصب

طبقه ٣٨- مخابرات از راه دور

طبقه ٣٩- حمل و نقل بسته بندی و نگهداری کالاها تهیه مقدمات و ترتیب دادن مسافرتها

طبقه ٤٠- بهسازی و عمل آوری مواد

طبقه ٤١- آموزش و پرورش دوره های کارآموزی و تعلیمی تفریح و سرگرمی فعالیت های ورزشی و فرهنگی

طبقه ٤٢- خدمات عملی و فن آوری و تحقیق و پژوهش و طراحی در این زمینه خدمات تجزیه و تحیل و تحقیقات صنعتی طراحی و توسعه نرم افزار و سخت افزار رایانه ای خدمات حقوقی

طبقه ٤٣- خدمات عرضه اغذیه و نوشابه تامین مسکن و محل اقامت موقت

طبقه ٤٤- خدمات پزشکی خدمات بیطاری مراقبت های بهداشتی و زیبائی برای انسانها یا حیوانات خدمات کشاورزی باغداری و جنگلداری

طبقه ٤٥- خدمات شخصی یا اجتماعی که توسط دیگران برای رفع نیازهای افراد ارائه می شوند خدمات امنیتی برای محافظت از افراد اموال و دارائیها



:: بازدید از این مطلب : 578
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

منظور از شرکت های بازرگانی،شرکت هایی می باشند که در موضوع فعالیت آن ها (بند 2 اساسنامه) موارد مربوط به امور بازرگانی قید گردیده باشد.موضوع بازرگانی عبارت است از:انجام خرید،فروش،توزیع،صادرات و واردات کلیه ی کالاهای مجاز بازرگانی،اخذ و اعطای نمایندگی شرکت در کلیه ی نمایشگاه ها و سمینارها و همایش های داخلی و خارجی .
ثبت شرکت بازرگانی به دو نوع شرکت بازرگانی سهامی خاص و شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود می باشد.برای ثبت شرکت،ابتدا باید نوع شرکت مشخص شود.

شرایط ثبت شرکت بازرگانی سهامی خاص:
-حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس
-حداقل  35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.
-حداقل سرمایه 100000تومان
-حداقل سن مدیر عامل شرکت 23 سال و حداقل مدرک تحصیلی مدیر عامل دیپلم می باشد.


شرایط ثبت شرکت بازرگانی بامسئولیت محدود:
-وجود حداقل 2 نفر عضو
-حداقل سرمایه 100000 تومان
-تعهد با پرداخت کل سرمایه
-حداقل سن مدیر عامل شرکت 23 سال و حداقل مدرک تحصیلی مدیر عامل دیپلم می باشد.


مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بازرگانی:
-کپی مدارک شناسایی اعضا
-گواهی عدم سوپیشینه برای کلیه ی اعضا
-اساسنامه ی شرکتنامه(برای شرکت های با مسئولیت محدود)
-اظهارنامه ی  ثبت  شرکت
-صورتجلسات  مجمع عمومی
-امضای اقرارنامه
-اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

پس از ثبت شرکت بازرگانی می بایست نسبت به اخذ کارت بازرگانی اقدام گردد.در واقع،صدور کارت بازرگانی موکول به آنست که بازرگان، موسسه ی خود را در دفتر ثبت تجارتی ثبت کرده و دارای دفاتر پلمپ شده ی تجارتی باشد و عضویت اتاق بازرگانی محل خود را نیز قبول کرده باشد. اعتبار کارت بازرگانی از تاریخ صدور یک سال است.تمدید کارت بازرگانی با ارائه ی مدارک لازم برای مدت مذکور انجام می گیردو در سری بعد نیز به همین ترتیب ادامه دارد.ثبت سفارش و ترخیص کالا،واردات از مناطق آزاد،مبادرت به حق العمل کاری در گمرک و نیز صادرات کلیه ی کالاهای مجاز از کاربردهای کارت بازرگانی است.



:: بازدید از این مطلب : 556
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

منظور از شرکت های پیمانکاری ساختمانی و یا تاسیساتی و یا تجهیزاتی خصوصی ایران، اشخاص حقوقی در بخش خصوصی ایرانی است که برای انجام کارهای ساختمانی و یا تاسیساتی و یا تجهیزاتی به صورت شرکت در داخل کشور به ثبت رسیده و صد در صد سهم الشرکه ی آن متعلق به اشخاص حقیقی ایرانی در بخش خصوصی باشد و منظور از شرکت ها و موسسات تعاونی پیمانکاری ساختمانی و تاسیساتی و تجهیزاتی، شرکت ها و موسساتی است که بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران به منظور انجام عملیات ساختمانی،تاسیساتی و یا تجهیزاتی به وجود آمده و صد در صد سهام یا دارایی آن متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی مندرج در ضوابط بخش تعاونی جمهوری اسلامی ایران باشد.طبق ماده ی 1 آیین نامه ی تشخیص صلاحیت پیمانکاران ساختمانی و تاسیساتی،اشخاص حقیقی یا حقوقی وابسته به بخش عمومی و یا خصوصی دستگاه های اجرایی و سازمان که می تواند طبق ماده 22 قانون  برنامه و بودجه کشور برای انجام عملیات ساختمانی و یا تاسیساتی و یا تجهیزاتی و یا تهیه و یا نصب و یا سایر عملیات مشابه مربوط به طرح های عمرانی با آن ها پیمان منعقد و کار ارجاع نمایند، به 4 طبقه بشرح زیر تقسیم و تعریف می شوند:

طبقه ی اول:شرکت پیمانکاری ساختمانی و یا تاسیساتی ایرانی وابسته به بخش خصوصی:

شخصی است حقوقی در بخش خصوصی که طبق قانون تجارت به صورت شرکت در ایران تاسیس شده و به ثبت رسیده و اکثریت سهام یا سرمایه ی آن متعلق به اشخاص حقیقی ایرانی در بخش خصوصی باشد.

طبقه ی دوم:کنسرسیوم پیمانکاری متشکل از چند شرکت ایرانی:

همکاری دو یا چند شرکت ایرانی است که برای اجرای عملیات مربوط به طرح های بزرگ به وجود آمده باشد و شرکت های تشکیل دهنده ی آن در عین حال بطور مستقل شخصیت حقوقی خود را حفظ نمایند.

طبقه ی سوم:شرکت پیمانکاری ساختمانی و یا تاسیساتی وابسته به بخش عمومی:

شرکتی است در بخش عمومی که بصورت یک واحد مسئول و مستقل با اجازه ی قانون تاسیس شده و لااقل 51 درصد سرمایه ی آن متعلق به بخش عمومی باشد.

تبصره-شرکت های مختلط ایرانی و خارجی که در ایران به ثبت رسیده و بیش از 51 درصد سهام آن متعلق به اشخاص حقیقی و یا حقوقی غیر ایرانی باشد نیز جزو این طبقه محسوب می گردند.

طبقه ی چهارم:شرکت پیمانکاری ساختمانی و یا تاسیساتی خارجی:

شرکتی است که در کشور خود رسماَ به ثبت رسیده و اکثریت سرمایه یا سهام آن متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی غیر ایرانی باشد.



شرایط ثبت شرکت ساختمانی سهامی خاص:

-حداقل 3 نفر عضو+2 نفر بازرس(بازرسین نباید از اعضا باشند)

-حداقل سرمایه:100000 تومان

-حداقل 35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.

مدارک ثبت شرکت ساختمانی سهامی خاص:

-کپی کارت ملی و شناسنامه

-اصل گواهی عدم سوءپیشینه

-امضای اقرارنامه

-مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

شرایط ثبت شرکت ساختمانی با مسئولیت محدود:

-اعضای شرکت حداقل 2 نفر

-سرمایه ی لازم حداقل یک میلیون ریال

-تعهد یا پرداخت کل سرمایه

مدارک ثبت شرکت ساختمانی با مسئولیت محدود:

-کپی کارت ملی و شناسنامه

-اصل گواهی عدم سوءپیشینه

-امضای اقرارنامه

-مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع



:: بازدید از این مطلب : 539
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

تعریف شرکت رایانه ای
شرکت های رایانه ای شرکت هایی هستند که موضوع فعالیت آن ها در زمینه ی کامپیوتر اعم از سخت افزار و نرم افزار می باشد.
شرکت هایی به عضویت نظام صنفی رایانه ای استان پذیرفته خواهند شد که دارای شرایط زیر باشند:
-موضوع فعالیت آن ها به موجب اساسنامه ی شرکت،صرفاَ یکی از فعالیت های رایانه ای مندرج در بند 1 باشد.
-دارای مدیر عامل(تمام وقت) با حداقل مدرک کارشناسی باشند.

-تبصره:مدیرانی که قبل از تشکیل نظام صنفی رایانه ای استان در شرکت خود سمت مدیریت عامل را داشته اند،ازین قاعده مستثنی می باشند.
-در استان مورد تقاضا به ثبت رسیده باشند.
-مرکز اصلی شرکت در استان مورد تقاضا قرار داشته باشد.
-تبصره: شرکت هایی که در یک استان دایر شده ولی در استان های دیگر نیز شعبه دارند،نیاز به اخذ مجوز فعالیت برای شعبه های استانی خود ندارند،ولی موظفند مراتب تشکیل شعبه های خود را به نظام صنفی استانی که در آن شعبه قرار دارند اطلاع دهند تا در فهرست شرکت های دارای مجوز فعالیت آن استان قرار گیرند و بدون حق رای در مجامع نظام صنفی رایانه ای آن استان شرکت نمایند.


مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت رایانه ای:
-تصویر شناسنامه ی مدیر عامل
-تصویر مدارک تحصیلی مدیر عامل
-تصویر روزنامه ی رسمی ثبت شرکت و آخرین تغییرات آن
-تصویر برگه احراز صلاحیت و رتبه بندی شورای عالی انفورماتیک
پس از تحویل مدارک به نظام صنفی رایانه ای،درخواست ها ظرف مدت 15 روز بررسی و در صورت تایید،یک مجوز یک ساله صادر می شود.
تمام شرکت های یارانه ای موظفند هر سال اطلاعات زیر را برای سازمان صنفی رایانه ای استان ارسال کنند.
-تغییرات اساسنامه و روزنامه ی رسمی
-اظهارنامه ی مالیاتی سالیانه یا برگ تشخیص مالیاتی
-فرم تکمیل شده ی خود اظهاری مربوط به فعالیت های شرکت


نکته:
-در صورتی که یک شرکت حداکثر شش ماه پس از پایان سال مالی مدارک مذکور را ارائه نکند،از طرف سازمان اخطار می گیرد و در صورت عدم توجه به اخطار پس از دو ماه از فهرست شرکت های دارای مجوز حذف خواهد شد.
-چنانچه موضوع فعالیت این شرکت ها به شرح ذیل باشد، ابتدا باید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوطه مجوزات مربوطه جهت ثبت شرکت در شرف تاسیس اخذ گردد و سپس سایر مراحل ثبت شرکت طی شود.
1-فعالیت های فرهنگی دیجیتال از جمله تصدی رسانه بر خط و پدید آوردن،تهیه کردن و عرضه ی بسته های نرم افزاری رسانه ای و بسته نرم افزاری رسانه پرداز.
2-تکثیر حامل دیجیتال و خدمات مرتبط به قصد انتفاع یا برای عرضه توسط تکثیر دهنده-نشر دیجیتال-تصدی،توسعه و پشتیبانی مرکز بازی و سرگرمی دیجیتال و هرگونه خدمات ویرایش و طراحی و برگزاری دوره های آموزش طراحی و گرافیک یارانه ای.



:: بازدید از این مطلب : 558
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

طبق ماده ی 1 آیین  نامه ی تاسیس و فعالیت شرکت های پخش دارویی ،موسسات دارویی به شرکت های تولید کننده،وارد کننده و شرکت های فوریتی واردات دارو که صلاحیت آن ها مطابق قانون به تایید رسیده و مجوز فعالیت آن ها صادر شده است اطلاق می گردد و شرکت پخش سراسری،شرکتی است که طبق قانون به ثبت رسیده و در اساسنامه ی آن موضوع فعالیت شرکت،توزیع دارو قید شده و با کسب مجوزهای لازم،مبادرت به تودیع دارو و شیر خشک و مکمل های غذایی رژیمی،غذاهای کمکی شیرخواران،لوازم مصرفی پزشکی و فرآورده های آرایشی بهداشتی و تجهیزات پزشکی و ملزومات دارویی مجاز در سراسر کشور می نماید و واسط بین موسسات دارویی مجاز و داروخانه ها است(ماده ی 2)
هر شخص حقوقی که در اساسنامه ی آن موضوع توزیع دارو قید شده باشد می تواند بر اساس ضوابط درخواست تاسیس شرکت پخش سراسری با شرکت پخش استانی  اقدام نماید.(ماده ی 6 آیین نامه تاسیس و فعالیت شرکت های پخش دارویی)
جهت اخذ مجوز دارویی برگه استعلام از وزارت بهداشت صادر می گردد.باید حتماَ بعد از تعیین نام در اداره ثبت شرکت ها با مراجعه به وزارت بهداشت و طی مراحل قانونی اخذ مجوز فعالیت در این حوزه نسبت به صدور آگهی تاسیس شرکت خود اقدام نماید.صدور مجوز فعالیت شرکت پخش منوط به احراز شرایط مندرج در آیین نامه و تصویب کمیسیون قانونی ماده 20 می باشد.

نحوه ی اولویت بندی متقاضیان تاسیس شرکت پخش استانی به این شکل است که در اعطای مجوز شرکت پخش استانی در شرایط یکسان اولویت با شرکت های تعاونی داروسازی خواهد بود و در صورت وجود چند متقاضی واجد شرایط اولویت بررسی بر اساس تقدم تاریخ ثبت درخواست می باشد.بدیهی است مطابق ماده 10 آیین نامه،ثبت درخواست صرفاَ با ارایه ی کلیه ی مدارک لازم برای اخذ موافقت اصولی انجام خواهد پذیرفت.


مدارک مورد نیاز ثبت شرکت دارویی:
-درخواست کتبی اخذ موافقت اصولی شرکت پخش سراسری یا استانی دارو
-تصویر اساسنامه شرکت با موضوع فعالیت در خصوص توزیع دارو
-تصویر آگهی روزنامه رسمی تاسیس شرکت و تغییرات آن
-نداشتن سوء فعالیت در امور دارویی و وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی
-گواهی عدم سوءپیشینه اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل
-فرم تکمیل شده و تعهد نامه ی شرکت
-معرفی نامه کتبی معاونت غذا و دارو و دانشگاه مربوطه
مدیر عامل شرکت می بایست همزمان با درخواست تاسیس شرکت پخش ،مدارک و مستندات ذیل را طبق ضوابط ارائه نماید.پر واضح است صرفاَ به درخواست متقاضی که مدارک کامل مورد نیاز را ارائه نموده باشد،ترتیب اثر داده خواهد شد.


برای کلیه ی اعضای هیات مدیره و مدیر عامل:
تابعیت ایران طبق قانون مربوطه
متدین به یکی از ادیان رسمی مندرج در قانون اساسی
ارائه برگ پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت از خدمت یا گواهی اشتغال کادر نیروهای مسلح
حسن سابقه خدمت و فعالیت و توانمندی های لازم در حوزه دارو با تایید کمیسیون قانونی
ارائه گواهی عدم سوءپیشینه و عدم اعتیاد
تاسیس شعبه استانی شرکت پخش سراسری با معرفی اداره که نظارت بر امور دارو و مواد مخدر و تایید کمیسیون قانونی دانشگاه صورت می گیرد.
صدور مجوز تاسیس و فعالیت شرکت های پخش سراسری و استانی و تمدید آن ها با نظر کمیسیون قانونی مرکز صورت می گیرد و برای تاسیس شرکت پخش استانی نظر کمیسیون قانونی دانشگاه جهت بررسی موضوع در کمیسیون قانونی مرکز به اداره کل دارو ارسال خواهد شد.


چند نکته:
-رسیدگی به موضوع شرکت های پخش استانی به دانشگاه های علوم و پزشکی مربوطه ،تفویض اختیار گردیده است.
- مدارک لازم جهت صدور موافقت اصولی توزیع استانی دارو در کمیسیون ماده 20 دانشگاه:
*آگهی روزنامه رسمی شرکت
*اساسنامه ثبت شده ی شرکت
*فرم تایید محل انبار،دفتر کار و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری که قبلاَ به تایید معاونت غذا و دارو رسیده باشد.
*فرم اطلاعات کلیه اعضاء هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت و سهام داران اصلی
*فرم اطلاعات محل های فیزیکی شرکت آدرس ها و شماره تلفن های انبار و دفتر


-مدارک لازم جهت صدور موافقت کمیسیون ماده 20 دانشگاه جهت اخذ نمایندگی از شرکت های توزیع سراسری
*موافقت اصولی توزیع استانی دارو از دانشگاه محل فعالیت
*معرفی نامه از شرکت توزیع مرکزی
*فرم تایید تکافوی امکانات شرکت جهت اخذ نمایندگی جدید(جهت اخذ دومین نمایندگی به بعد)
*پروانه مسئول فنی


-مدارک لازم جهت صدور پروانه مسئول فنی نمایندگی ها و شعب استانی شرکت های توزیع دارو:
*تصویر شناسنامه
*تصویر آخرین مدرک تحصیلی در رشته داروسازی(پروانه داروسازی)
*گواهی عدم سوءپیشینه یا حکم کارگزینی استخدام رسمی یا پیمانی
*تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت سربازی(مخصوص آقایان)
*دو قطعه عکس 4 در 3
*فرم معرفی مسئول فنی جهت شرکت های توزیع
*فرم بررسی صلاحیت مسئول فنی نمایندگی ها یا شعب استانی توزیع دارو
*فرم تعهد نامه پذیرش مسئولیت فنی شرکت های توزیع دارو


تبصره 1: تصدی همزمان مدیریت عاملی و مسئولیت فنی شرکت های توزیع جهت داروساز واجد شرایط با توجه به حجم عملیات شرکت و صرفاَ با تشخیص و تایید کمیسیون ماده 20 امکان پذیر است.
تبصره 2:افزایش تعداد مسئولین فنی شرکت های توزیع در صورت نیاز با تشخیص و تایید کمیسیون ماده 20 ابلاغ گردد.



:: بازدید از این مطلب : 648
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1397 | نظرات ()